Mostovi

Znamenitosti

Preko Rike koja se provlači solinskom dolinom čovjek je tijekom povijesti podizao mostove: gradio je drvene i kamene, proširivao stare, obnavljao porušene. Neki mostovi i danas svojom slojevitom strukturom svjedoče o tome. U gornjem riječnom toku, u Majdanu, bilo je malo mostova jer tuda nisu prolazili važni prometni pravci, a mostovi koji su podizani uglavnom su vodili do mlinica ili tvornice cementa. Splitski privrednik Vidović je za potrebe svoga poduzeća – mlinice, stupe za sukno, ledare i hidrocentrale – izgradio i kameni most preko Rike na predjelu Ljubinci. Posebnu važnost ima kameni most koji s glavne ceste vodi na Gospin otok. Njime su do Gospine crkve dolazili Solinjani iz sjevernih i zapadnih zaselaka, preko njega prolazi put koji smjera preko Otoka prema zaseocima Japirko i Bašini (Priko vode). Za razliku od ovoga, svi ostali mostovi u blizini Gospina otoka vode izravno do neke mlinice. Najvažniji most je bio na mjestu gdje glavna cesta prelazi Riku. Na Meterizama, stotinjak metara nizvodno od Gospina otoka, gdje se svi riječni rukavci okupljaju u glavnom toku, početkom 20. stoljeća stajao je stari mletački most. Godine 1908. se srušio u rijeku, a novi, armiranobetonski, podignut je godine 1912. Pored njega su tijekom vremena izgrađena još tri cestovna prijelaza preko Rike. Na uviru Rike u Kaštelanski zaljev, 900 metara nizvodno od mosta na Meterizama, stoji željeznički most. Izgrađen je od čeličnih profila u vrijeme kada se gradila pruga Split – Siverić, a prvi vlakovi su preko njega prošli godine 1877. Godine 1956. uzvodno od njega, a u blizini cestovnih mostova, izgrađen je još jedan željeznički most kojim i danas prometuju vlakovi.

Više iz kategorije "Mostovi"

Sličan sadržaj